viernes, 11 de marzo de 2022

El 80.º aniversario de Tweety despega cuando WarnerMedia Global Brands and Experiences lanza una colección de 80 murales en todo el mundo

 


WarnerMedia Global Brands and Experiences (WMGBE) le recuerda al mundo que Tweety-Piolin no es un canario común al lanzar una celebración del 80 aniversario a escala mundial. Como uno de los personajes más queridos de Looney Tunes, Piolín es conocido por ser imperturbable y auténtico sin disculpas. WMGBE ha encargado a un grupo diverso de artistas de todo el mundo que diseñen 80 murales originales que reflejen la rica historia y personalidad dinámica de Piolín. La campaña “80 años de Piolín” comenzará en Austin en SXSW 2022 el 11 de marzo, donde debutará oficialmente el primer grupo de murales. Los honores de aniversario continuarán durante todo el año en todo el estudio con nuevo contenido de Tweety de HBOMax, WarnerMedia Kids & Family, junto con nuevas experiencias temáticas y colecciones de Warner Bros. Consumer Products. La celebración culminará con el cumpleaños de Piolín el 21 de noviembre de 2022.

Anclando la celebración de los "80 años de Piolín", los impresionantes murales diseñados por un enérgico grupo de artistas celebrarán el alegre entusiasmo, la ternura y la inteligencia de Piolín, así como su entrañable personalidad. Gratis para que todos disfruten, estas espectaculares obras de arte aparecerán en los Estados Unidos, Reino Unido, Francia, Alemania, Polonia, España, Italia, México, Brasil, Emiratos Árabes Unidos y más. En Estados Unidos, los murales de Piolín se verán en más de 30 ciudades. Para rastrear dónde encontrar murales de Piolín, así como todo lo relacionado con Piolín, visite el sitio web del aniversario de Piolín. (https://www.looneytunes.com/tweety80/intl/la/)



“Durante ochenta años, Piolín ha marchado al ritmo de su propio tambor, representando inherentemente lo que significa ser uno mismo sin pedir disculpas. Su personalidad entrañable lo ha convertido en un favorito de la cultura pop y es conocido por hacer apariciones en las formas más inesperadas”, dijo Pam Lifford, presidenta de WarnerMedia Global Brands and Experiences. “Como miembro clave de la franquicia Looney Tunes, definitivamente queríamos celebrar los 80 años de Tweety a lo grande y estamos emocionados por la celebración de un año por delante. Esté atento a que aparezca en cualquier lugar, desde moda hasta coleccionables y más”.

Para completar los murales, WMGBE colaboró ​​con 16 artistas, cada uno con una versión diferente del pequeño héroe. El color amarillo característico de Piolín recorre los diseños, pero los diferentes estilos de los artistas harán que cada uno sea único y hermoso. Los artistas han sido seleccionados a través de la lente de la diversidad en diferentes países, medios y expresiones artísticas, etnias, géneros y sexualidades.

Además de los murales, la celebración del 80.° aniversario de Piolín incluye productos, contenido, experiencias y mucho más:

Warner Bros. Consumer Products (WBCP) anunciará nuevas ofertas y asociaciones en todas las categorías (moda, coleccionables, belleza y más) durante todo el año. Disponible ahora solo en Looney Tunes Shop de WBCP está la nueva colección de murales 80 de Tweety. La vibrante colección presentará varios de los 80 diseños de murales inspirados en Tweety en una selección única de productos y prendas de vestir. La colección alienta a los fanáticos a honrar el arte único diseñado por el grupo diverso de artistas globales, mientras celebra al canario más querido del mundo. Looney Tunes Shop, el destino definitivo de los fanáticos para celebrar a Piolín, presentará lanzamientos de productos durante todo el año, incluida la mercancía con diseños de murales de Piolín aún por revelar, antes del cumpleaños de Piolín el 21 de noviembre de 2022.

Loungefly también se unió a la celebración con dos productos completamente nuevos inspirados en Piolín para fanáticos de todas las edades. Los grandes ojos azules de Tweety están listos para seguirte, mientras vigilan a Sylvester en la nueva mochila de peluche Tweety 80th Anniversary. El frente presenta la inconfundible forma adorable de Piolín, con alas en el compartimento frontal con cremallera que se mueve hacia adelante y hacia atrás ($80.00). Desde 1947, Tweety ha burlado a su rival, Sylvester the Cat. Capture las alocadas payasadas de Tweety y Sylvester con esta billetera con cremallera alrededor del 80 aniversario de Tweety y Sylvester de Loungefly ($40.00). Disponibles ahora, ambos productos cuentan con el motivo Tweety 80th Anniversary en el forro interior, junto con cuero vegano.

La colaboración más reciente de Ugly Dukling Beauty y Warner Bros. Consumer Products alienta a los fanáticos a celebrar los ojos adorables pero traviesos de Tweety. Disponible ahora, la colección Ugly Dukling x Tweety Bird es una colección de caja de edición limitada de lujosas pestañas magnéticas 3D que presentan una dosis especial de Tweety. La colección curada presenta cuatro pestañas de estilo clásico llamadas "Tweety Pie", "Tweety Bird", "Looney Luxury Lashes" y "I Tawt I Taw a Puddy Tat". Presentado en un empaque de recuerdo con el tema de Piolín, la colección on continúa la tradición de Ugly Dukling Beauty de pestañas de siete imanes hechas a mano y de alta calidad. No se requiere pegamento desordenado, a menos que esté tendiendo una trampa para un "Puddy Tat" problemático.

Warner Bros. Themed Entertainment se unirá a las festividades por el cumpleaños de Piolín con murales exclusivos en todo el mundo, incluidos Warner Bros. World Abu Dhabi, Warner Bros. Movie World en Australia y Parque Warner Madrid.

HBO Max: Tweety continúa protagonizando la exitosa serie animada Looney Tunes Cartoons de Warner Bros. Animation que ahora se transmite en HBO Max. Nuevos episodios debutarán de la serie Max Original durante todo el año en celebración del amado canario amarillo.

Cartoonito: este verano, Tweety protagonizará junto a otros personajes de Looney Tunes en Bugs Bunny Builders, una nueva serie animada preescolar que llegará a Cartoonito en HBO Max y Cartoon Network. Producido por Warner Bros. Animation y basado en la sólida base cómica de los icónicos Looney Tunes, Bugs Bunny Builders trae la locura, el humor y las bufonadas que amamos a una nueva audiencia preescolar. En ACME Construction Company, Bugs Bunny y Lola Bunny manejan un equipo de constructores que, francamente, no deberían estar cerca de un sitio de construcción. Sin embargo, al trabajar juntos como equipo, Daffy Duck, Porky Pig, Tweety y otros usan sus herramientas y vehículos salvajes para llevar a cabo algunos de los trabajos de construcción más locos de la historia.

Origen de Piolín

Tweety comenzó su ascenso en el estrellato animado cuando debutó en el corto de 1942, A Tale of Two Kitties, ganador del Oscar de 1942. Tweety creció en popularidad y pronto se convirtió en uno de los personajes de Looney Tunes más queridos, solo superado por Bugs Bunny en términos de reconocimiento universal. Protagonizó numerosas películas, incluida una segunda ganadora del Oscar, Birds Anonymous (1957). Durante más de ocho décadas, Piolín les ha recordado a los fanáticos que incluso un pequeño puede ser más astuto que el enemigo más grande y ha llegado a representar lo que significa ser "tú mismo sin pedir disculpas". Debido a esto, Tweety se ha convertido en un favorito de la cultura pop y tiene una presencia única en el espacio de la moda y el estilo de vida haciendo apariciones de las formas más inesperadas. Su color amarillo brillante, su elevado optimismo y su fuerza sin pretensiones lo convierten en el favorito de celebridades, personas influyentes, diseñadores de moda, artistas y más.


NOTA DE PRENSA OFICIAL ORIGINAL


Tweety’s 80th Anniversary Takes Flight as WarnerMedia Global Brands and Experiences Launches Collection of 80 Murals Around the World

 

Artwork Inspired by the World’s Most Beloved Canary Revealed Throughout the Year; Fans Can Celebrate with New Tweety Lifestyle Products, Content, Experiential Events and More

 

Social Media #Tweety80

 

Assets available: link

BURBANK, CA, March 11, 2022 – WarnerMedia Global Brands and Experiences (WMGBE) is reminding the world that Tweety is no ordinary canary by launching an 80th anniversary celebration on a global scale. As one of Looney Tunes most beloved characters, Tweety is known for being unflappable and unapologetically authentic. WMGBE has commissioned a diverse group of artists worldwide to design 80 original murals reflecting Tweety’s rich history and dynamic personality. The “80 Years of Tweety” campaign will kick off in Austin at SXSW 2022 on March 11, where the first group of murals will officially debut. The anniversary honors will continue throughout the year across the Studio with new Tweety content from HBOMax, WarnerMedia Kids & Family, along with new themed experiences and collections from Warner Bros. Consumer Products. The celebration will culminate on Tweety’s birthday on November 21, 2022.

Anchoring the “80 Years of Tweety” celebration, the stunning murals designed by a spirited group of artists will celebrate Tweety’s cheerful enthusiasm, cutes and smarts, as well as his endearing personality. Free for everyone to enjoy, these spectacular works of art will appear in the United States, United Kingdom, France, Germany, Poland, Spain, Italy Mexico, Brazil, United Arab Emirates and more. In the United States, Tweety murals will be seen in more than 30 cities. To track where to find Tweety murals, as well as all things Tweety, please visit, Tweety’s Anniversary website.

“For eighty years, Tweety has marched to the beat of his own drum, inherently representing what it means to be unapologetically yourself. His endearing personality has made him a pop culture favorite and he’s known for making appearances in the most unexpected ways,” said Pam Lifford, President, WarnerMedia Global Brands and Experiences.  “As a key member of the Looney Tunes franchise, we definitely wanted to celebrate Tweety’s 80th in a big way and are excited for the year-long celebration ahead. Keep your eyes out for him to pop up anywhere, from fashion to collectibles and more.”

To complete the murals, WMGBE collaborated with 16 artists, each with a different take on the tiny hero. Tweety’s signature yellow color runs through the designs, but the artists’ different styles will make each one uniquely beautiful. Artists have been selected through the lens of diversity across different countries, artistic mediums and expressions, ethnicities, genders and sexualities.

In addition to the murals, Tweety’s 80th Anniversary celebration features, products, content, experiences and much more:

  • Warner Bros. Consumer Products (WBCP) will announce new offerings and partnerships across all categories (fashion, collectibles, beauty, and more) throughout the year. Available now only on WBCP’s Looney Tunes Shop is the all-new Tweety’s 80th Mural CollectionThe vibrant collection is set to feature a number of the 80, Tweety-inspired mural designs on a unique selection of merchandise and apparel. The collection encourages fans to honor the unique art designed by the diverse group of global artists, while celebrating the world’s most beloved canary. The ultimate fan destination to celebrate Tweety, the Looney Tunes Shop will unveil product drops throughout the year, including merchandise with Tweety mural designs yet to be revealed, leading up to Tweety’s birthday on November 21, 2022.
  • Loungefly has also joined the celebration with two all-new, Tweety-inspired products for fans of all ages. Tweety’s big, blue eyes are ready to follow you along, while keeping an eye out for Sylvester on the new Tweety 80th Anniversary Plush Backpack. The front features Tweety’s unmistakable adorable shape, featuring wings on the front zipped compartment that move back and forth ($80.00). Since 1947, Tweety has outsmarted his rival, Sylvester the Cat. Capture the zany antics of Tweety and Sylvester with this Loungefly Tweety and Sylvester 80th Anniversary Zip Around Wallet ($40.00). Available now, both products feature Tweety 80th Anniversary motif on the inside lining, along with vegan leather.
  • Ugly Dukling Beauty and Warner Bros. Consumer Products’ newest collaboration encourages fans to celebrate Tweety’s adorable yet mischievous eyes. Available now, the Ugly Dukling x Tweety Bird Collection is a limited-edition, box collection of luxury 3D magnetic eyelashes featuring a special-dose of Tweety. The curated collection features four, classic statement style lashes named “Tweety Pie,” “Tweety Bird,” “Looney Luxury Lashes” and “I Tawt I Taw a Puddy Tat!” Presented in Tweety-themed keepsake packaging, the collection continues Ugly Dukling Beauty’s tradition of high quality, hand crafted seven-magnet eyelashes. No messy glue required – unless you’re setting a trap for a certain, troublemaking “Puddy Tat.”
  • Warner Bros. Themed Entertainment will be joining in on the festivities for Tweety’s birthday with exclusive murals around the world including at Warner Bros. World Abu DhabiWarner Bros. Movie World in Australia, and Parque Warner Madrid.
  • HBO Max: Tweety continues to star in the hit Looney Tunes Cartoons animated series from Warner Bros. Animation now streaming on HBO Max. New episodes will debut from the Max Original series throughout the year in celebration of the beloved yellow canary.
  • Cartoonito: This summer, Tweety will star alongside fellow Looney Tunes characters in Bugs Bunny Builders, a new preschool animated series coming to Cartoonito on HBO Max and Cartoon Network. Produced by Warner Bros. Animation and built on the solid comedic foundation of the iconic Looney Tunes, Bugs Bunny Builders brings the wackiness, humor and slapstick we’ve grown to love to a new preschool audience. At ACME Construction Company, Bugs Bunny and Lola Bunny manage a crew of builders that, quite frankly, should not be anywhere near a construction site. However, by working together as a team, Daffy Duck, Porky Pig, Tweety and others use their tools and wild vehicles to pull off some of the looniest construction jobs ever.

 

Tweety Background

Tweety began his rise in animated stardom when he debuted in the 1942 short, A Tale of Two Kitties, winner of the 1942 Oscar. Tweety grew in popularity and soon became one of the most beloved Looney Tunes characters, second only to Bugs Bunny in terms of universal awareness. He starred in numerous films, including a second Oscar winner, Birds Anonymous (1957). For more than eight decades, Tweety has reminded fans that even a little guy can outsmart the biggest foe and has come to represent what it means to be “unapologetically yourself.” Because of this, Tweety has become a pop culture favorite and holds a unique presence in the fashion and lifestyle space making appearances in the most unexpected ways. His bright yellow color, soaring optimism and unassuming strength make him a favorite of celebrities, influencers, fashion designers, artists and more.



Fuente/Source

WarnerMedia Global Brands and Experiences





@Dave_DSG

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