lunes, 8 de marzo de 2021

DC LANZA LA CAMPAÑA "BELIEVE IN WONDER" PARA INICIAR LA CELEBRACIÓN GLOBAL DEL 80 ANIVERSARIO DE WONDER WOMAN

DC, Warner Bros. Global Brands and Experiences y WarnerMedia llevan la "Maravilla" al Día Internacional de la Mujer al lanzar una celebración global que rinde homenaje al legado de 80 años de la Campeona de la Verdad y Guerrera de DC por Paz - Mujer Maravilla. 

"Believe in Wonder" es la celebración del 80 aniversario de Wonder Woman con el mensaje atemporal y relevante de esperanza y empoderamiento del Superhéroe, con contenido original, cómics conmemorativos, libros y colecciones y experiencias de moda global. 

Esta campaña de varios meses culminará con una celebración mundial del Día de la Mujer Maravilla el 21 de octubre.

La celebración del 80 aniversario de Wonder Woman incluye cómics, libros, moda y mucho más:

  •  Los títulos de televisión icónicos y favoritos de los fanáticos de Wonder Woman renacen con el nuevo video "retro-remix", aprovechando la nostalgia de Wonder Woman y presentando a Gal Gadot dando el giro característico que Lynda Carter hizo famoso en la serie original.
  • DC y WarnerMedia anuncian un video lleno de energía inspirado en Wonder Woman que muestra el impacto de las mujeres en todo el mundo y las mujeres poderosas conectadas en el contenido y los productos de la Compañía. Este año, WarnerMedia producirá videos que destacan a 80 "Women of Wonder", incluidas mujeres reales, periodistas y talentos de la red, figuras culturales, expertas, personas influyentes y celebridades que, como la propia Wonder Woman, están avanzando en la representación en sus campos. actuando como superhéroes de la vida real y dándonos razones para "Believe in Wonder".
  • Las diseñadoras de renombre mundial Venus Williams, Camilla y Azede Jean-Pierre colaboraron con Warner Bros. Consumer Products en colecciones de moda inspiradas en Wonder Woman. La línea de ropa deportiva "I Am Wonder Woman" de EleVen de la campeona internacional de tenis y empresaria Venus Williams ya está disponible. También está disponible una lujosa colección de edición limitada de la diseñadora australiana Camilla y, a finales de este mes, la galardonada diseñadora Azede Jean-Pierre revelará una colección personalizada con obras de arte nunca antes vistas.
  • A partir de hoy, DC honra la creación y el legado de Wonder Woman ofreciendo gratis All-Star Comics # 8 (la primera aparición de Wonder Woman), Sensation Comics # 1 (el primer cómic encabezado por Wonder Woman) y Wonder Woman # 1 (1942) en la plataforma DC: DC UNIVERSE INFINITE.
  • También anunciado hoy, Wonder Woman 80th Anniversary 100-Page Spectacular reunirá a algunos de los mejores narradores de cómics y entretenimiento para un tributo a Wonder Woman en un recuerdo coleccionable. Disponible este octubre en Wonder Woman Day, los fanáticos pueden esperar historias originales y un hermoso montaje artístico del artista ganador del premio Eisner Yanick Paquette (Wonder Woman: Earth One) con colores de Nathan Fairbairn.


  • La exitosa película Wonder Woman 1984, protagonizada por Gal Gadot, se estrena en HD digital el 16 de marzo en los EE. UU., Y luego en 4K Ultra HD, Blu-ray y DVD el 30 de marzo. Además, la película animada Justice Society: World War II estará disponible en Digital el 27 de abril y en 4K y Blu-ray el 11 de mayo. A lo largo de marzo, Wonder Woman 1984 también se lanzará digitalmente en territorios internacionales y estará disponible en las plataformas digitales participantes.
  •  DC está debutando arte personalizado que rinde homenaje al legado de Wonder Woman mientras mira hacia su futuro. El diseño de arte pop fue creado por INNOCEAN USA, que también diseñó el logotipo del 80 aniversario, y se inspiró en la icónica portada de Wonder Woman # 4 (2016) del artista Nicola Scott.




NOTA DE PRENSA OFICIAL ORIGINAL



DC, Warner Bros. Global Brands and Experiences and WarnerMedia LAUNCH “BELIEVE IN WONDER” CAMPAIGN TO KICK OFF WONDER WOMAN’S 80TH ANNIVERSARY GLOBAL CELEBRATION
 
Worldwide Events Include Fan Favorite Digital Content, Expansive Publishing Releases, Unveiling of New Fashion Collaborations with Award-Winning Designers, Must-See Exhibits, and Amazing Experiences Inspired by the Iconic Super Hero.
 
Available Today, DC UNIVERSE INFINITE unlocks exclusive and free Access
To The First Comic Headlined By Wonder Woman
Iconic Wonder Woman television “spin” remixed with Gal Gadot and Lynda Carter
  
BURBANK, CA, March 8, 2021 — DC, Warner Bros. Global Brands and Experiences and WarnerMedia are bringing the “Wonder” to International Women’s Day by launching a global celebration that honors the 80-year legacy of DC’s Champion of Truth and Warrior for Peace -- Wonder Woman. Embracing the call to see the world through Wonder Woman’s eyes and to “Believe in Wonder,” the 80th Anniversary celebration illuminates the Super Hero’s timeless and relevant message of hope and empowerment with original content, commemorative comics, books, and global fashion collections and experiences. This multi-month campaign will culminate with a worldwide celebration of Wonder Woman Day on October 21.
 
Wonder Woman’s 80th Anniversary celebration features content, comics, books, fashion and much more: 
 
  • The iconic, fan favorite Wonder Woman television titles are reborn with the new “retro-remix” video, tapping into the nostalgia of Wonder Woman and featuring Gal Gadot doing the signature spin that Lynda Carter made famous in the original series.
     
  • DC and WarnerMedia announce a power-packed video inspired by Wonder Woman showcasing the impact of women around the world and the powerful women connected in the Company’s content and products. This year, WarnerMedia will produce videos that shine a spotlight on 80 “Women of Wonder'' including real women, network journalists and talent, cultural figures, experts, influencers and celebrities who – like Wonder Woman herself – are advancing representation in their fields, acting as real-life superheroes and giving us reasons to “Believe in Wonder.”
     
  • World renowned designers Venus Williams, Camilla, and Azede Jean-Pierre collaborated with Warner Bros. Consumer Products on Wonder Woman inspired fashion collections. EleVen’s “I Am Wonder Woman” activewear line by international tennis champion and entrepreneur Venus Williams is available now. Also available, is a luxurious limited-edition collection from Australian designer Camilla, and later this month award-winning designer Azede Jean-Pierre will reveal a custom collection featuring never-before-seen artwork.
     
  • Beginning today, DC honors the creation and legacy of Wonder Woman making All-Star Comics #8 (the first appearance of Wonder Woman), Sensation Comics #1 (the first comic headlined by Wonder Woman), and Wonder Woman #1 (1942) free to read on the ultimate fan destination for DC: DC UNIVERSE INFINITE.
     
  • Also announced today, Wonder Woman 80th Anniversary 100-Page Spectacular will bring together some of the greatest storytellers in comics and entertainment for a tribute to Wonder Woman in a collectible keepsake. Available this October on Wonder Woman Day, fans can look forward to original stories and a beautiful art montage by Eisner Award-winning artist Yanick Paquette (Wonder Woman: Earth One) with colors by Nathan Fairbairn.
     
  • The hit movie Wonder Woman 1984 starring Gal Gadot releases in Digital HD on March 16 in the U.S., and then on 4K Ultra HD, Blu-ray, and DVD on March 30. In addition, the animated feature Justice Society: World War II will be available on Digital on April 27 and on 4K and Blu-ray on May 11. Throughout March, Wonder Woman 1984 will also release digitally across international territories and will be available on participating digital platforms.
     
  • DC is debuting custom art that pays tribute to Wonder Woman’s legacy while looking ahead toward her future. The pop art design was created by INNOCEAN USA, which also designed the 80th anniversary logo, and drew its inspiration from the iconic cover of Wonder Woman #4 (2016) by artist Nicola Scott.
Fuente/Source
DC PRESS PORTAL

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